ماتریس SWOT چیست؟

تحلیل SWOT ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است.

CafeChalesh

بوم مدل کسب و کار ابزار ساده تصویری و در عین حال بسیار قدرتمند است که ۹ بخش سازنده‌ی مدل‌کسب و کار را توصیف می‌کند. این بخش‌ها شامل بخش‌(های) مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال(های) توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان درآمد، فعالیت‌های اصلی، منابع اصلی، شرکای(تجاری) کلیدی و ساختار هزینه‌ها است.

اگر کسی بخواهد از شما بپرسد که کل استارت آپ یا (به طور کلی) کسب و کارتان را در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به من توضیح بده؛ بهترین کاری که می توانید بکنید این است که بروید و بوم مدل کسب و کارتان را بیاورید!

شاید برای شما هم پیش آمده که در صحبت های عامیانه بشنوید رابط کاربری سایت و یا برنامه ای خوب است اما تجربه کاربری ضعیفی دارد و یا مواردی مشابه. جالب اینجاست که اکثر این افراد اطلاعات چندانی در مورد رابط کاربری (UI)،تجربه کاربری (UX) و تفاوت آن ها باهم ندارند.

برندسازی یک مولفه بسیار مهم در موفقیت کسب و کار است به نحوی که بسیاری از کارشناسان حوزه بازاریابی خلق یک برند را یکی از پیچیده ترین و کارآمدترین المان در موفقیت کسب و کار ارزیابی می‌کنند. آیا شما نیز می‌خواهید صاحب یک برند باشید؟!

قوانین سئو در طول چند سال گذشته از پایه تغییر کرده اند. کارشناسان سئو در این متن راهکارهای مهم را پیشنهاد می دهند. راهکارهایی که باعث به هدف رساندن کاربران و بهتر دیده شدن وب سایت و کسب و کار شما خواهند شد.

صفحه 1 از 2